Dzień Rozwoju Zawodowego Lektorów Studium Języków Obcych

22 lutego br. odbędzie się 3 edycja „Dni Rozwoju Zawodowego Lektora”. Celem projektu jest podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników dydaktycznych Studium Języków Obcych Uczelni Łazarskiego oraz rozwój ich umiejętności.
dr Grzegorz Spiewak

Na wydarzenie złożą się warsztaty metodyczne <strong>„Zwiększenie wpływu lektora na proces uczenia się </strong><strong>studentów”</strong> oraz sesja networkingowa. Warsztaty poprowadzi dr Grzegorz Śpiewak –&nbsp; wybitny autorytet w dziedzinie nauczania języków obcych, naczelny doradca metodyczny wydawnictwa MacMillan na Europę Centralną i Wschodnią.
W warsztatach dodatkowo będą uczestniczyć lektorzy Akademii Językowej dla Dzieci oraz nauczyciele języków obcych ze współpracujących ze Studium warszawskich szkół.
W czasach ciągle zwiększającego się <strong>nacisku na maksymalizację efektywności</strong>, często rozumianej raczej wąsko jako uzyskiwane przez studentów wyniki testów, coraz ważniejsze staje się <strong>znalezienie strategii&nbsp; nauczania, która mogłaby przynieść istotną zmianę</strong>, rzeczywiście i naprawdę.
Taki właśnie jest cel tej sesji. Dobra wiadomością jest to, że w ostatnich latach przeprowadzono dużo <strong>naprawdę rzetelnych badań</strong> zdecydowanie wskazujących gdzie możemy i powinniśmy patrzeć jako nowocześni, zawodowi nauczyciele języka angielskiego (ELT) aby <strong>zmaksymalizować nasz wpływ na uczenie się</strong> i, co równie ważne, spowodować, żeby nasi studenci ten wpływ zauważyli.&nbsp;&nbsp;
Temat ‘wpływu’ jest inspirowany, między innymi, nowatorskimi badaniami Johna Hattie w dziedzinie strategii i działań pedagogicznych, które (nie) skutkują pozytywnie na uczenie się. W trakcie tej sesji zamierzam omówić najważniejsze wyniki tych badań by udowodnić podstawowe stwierdzenie: dowody badawcze zdecydowanie wskazują wizję nowoczesnego nauczania (języków obcych) jako działalność opartą na <strong>solidnej pozytywnej relacji</strong> między nauczycielem i studentami. Podstawą takiej relacji jest <strong>wiarygodność</strong> nauczyciela, poczucie <strong>kierunku</strong> i <strong>celu</strong>, oaz <strong>otwarta komunikacja</strong>&nbsp; z uczniami na temat ich postępów, obszarów wymagających poprawy oraz optymalnych strategii osiągania krótko- i długo-terminowych celów.
W praktyce, takie podejście wymaga <strong>systematycznej re-ewaluacji istniejących metod, typów ćwiczeń</strong> oraz sposobów wykorzystywania ich na lekcjach języków obcych.&nbsp;&nbsp;