Na wydarzenie złożą się warsztaty metodyczne <strong>„Zwiększenie wpływu lektora na proces uczenia się </strong><strong>studentów”</strong> oraz sesja networkingowa. Warsztaty poprowadzi dr Grzegorz Śpiewak – wybitny autorytet w dziedzinie nauczania języków obcych, naczelny doradca metodyczny wydawnictwa MacMillan na Europę Centralną i Wschodnią.
W warsztatach dodatkowo będą uczestniczyć lektorzy Akademii Językowej dla Dzieci oraz nauczyciele języków obcych ze współpracujących ze Studium warszawskich szkół.
W czasach ciągle zwiększającego się <strong>nacisku na maksymalizację efektywności</strong>, często rozumianej raczej wąsko jako uzyskiwane przez studentów wyniki testów, coraz ważniejsze staje się <strong>znalezienie strategii nauczania, która mogłaby przynieść istotną zmianę</strong>, rzeczywiście i naprawdę.
Taki właśnie jest cel tej sesji. Dobra wiadomością jest to, że w ostatnich latach przeprowadzono dużo <strong>naprawdę rzetelnych badań</strong> zdecydowanie wskazujących gdzie możemy i powinniśmy patrzeć jako nowocześni, zawodowi nauczyciele języka angielskiego (ELT) aby <strong>zmaksymalizować nasz wpływ na uczenie się</strong> i, co równie ważne, spowodować, żeby nasi studenci ten wpływ zauważyli.
Temat ‘wpływu’ jest inspirowany, między innymi, nowatorskimi badaniami Johna Hattie w dziedzinie strategii i działań pedagogicznych, które (nie) skutkują pozytywnie na uczenie się. W trakcie tej sesji zamierzam omówić najważniejsze wyniki tych badań by udowodnić podstawowe stwierdzenie: dowody badawcze zdecydowanie wskazują wizję nowoczesnego nauczania (języków obcych) jako działalność opartą na <strong>solidnej pozytywnej relacji</strong> między nauczycielem i studentami. Podstawą takiej relacji jest <strong>wiarygodność</strong> nauczyciela, poczucie <strong>kierunku</strong> i <strong>celu</strong>, oaz <strong>otwarta komunikacja</strong> z uczniami na temat ich postępów, obszarów wymagających poprawy oraz optymalnych strategii osiągania krótko- i długo-terminowych celów.
W praktyce, takie podejście wymaga <strong>systematycznej re-ewaluacji istniejących metod, typów ćwiczeń</strong> oraz sposobów wykorzystywania ich na lekcjach języków obcych.
22 lutego br. odbędzie się 3 edycja „Dni Rozwoju Zawodowego Lektora”. Celem projektu jest podnoszenie kwalifikacji zawodowych pracowników dydaktycznych Studium Języków Obcych Uczelni Łazarskiego oraz rozwój ich umiejętności.