Kompetencje dorosłych dla rynku pracy i nowoczesnej gospodarki – sektor ochrony zdrowia

 

#Fundusze UE

 

Projekt - Kompetencje dorosłych dla rynku pracy i nowoczesnej gospodarki – sektor ochrony zdrowia.

Informacje podstawowe:

Projekt pn. „Kompetencje dorosłych dla rynku pracy i nowoczesnej gospodarki – sektor ochrony zdrowia” realizowany jest w ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus.

Projekt realizowany jest przez Uczelnię Łazarskiego w partnerstwie ze Związkiem Pracodawców Opieki Integrowanej Opartej na Wartości – SPOIWO, które zajmuje się promowaniem rozwiązań pro-efektywnościowych oraz podejmowaniem negocjacji z przedstawicielami Ministerstwa Zdrowia i NFZ w celu wdrażania zmian regulacyjnych, podnoszących efektywność systemu ochrony zdrowia oraz wartość dla wszystkich interesariuszy.

Projekt realizowany jest w okresie od 01.10.2024 do 30.09.2027, na podstawie Umowy o dofinansowanie nr FERS.01.05-IP.08-0460/23-00, zawartej dnia 30.08.2024 r. z Narodowym Centrum Badań i Rozwoju.

Numer projektu: 
FERS.01.05-IP.08-0460/23

Wartość projektu (łączna wysokość wydatków kwalifikowalnych): 
5 224 519,00 zł, w tym:

  • dofinansowanie ze środków europejskich: 4 311 273,08 zł (wkład Funduszy Europejskich),
  • dofinansowanie ze środków dotacji celowej: 744 735,92 zł (wkład budżetu RP),
  • wkład własny Uczelni: 168 510,00 zł.

Grupa docelowa:

Grupa docelowa to 930 osób (479 K i 451 M) osób dorosłych w wieku 18-64 lat w momencie przystąpienia do projektu. Grupa docelowa obejmuje osoby fizyczne w wieku 18-64 lat, które chcą z własnej inicjatywy podnieść kompetencje w ramach form wsparcia projektu w obszarze sektora ochrony zdrowia. 

Cel projektu:

Celem projektu jest wzmocnienie potencjału Uczelni Łazarskiego [UŁa] poprzez włączenie do oferty edukacyjnej krótkich form kształcenia dostosowanych do potrzeb sektora ochrony zdrowia w okresie od 01.10.2024 r. do 30.09.2027 r., kierowanych do 930 osób (479 K i 451 M) dorosłych w wieku 18-64 lata stanowiących grupę docelową projektu. Formy wsparcia projektu nakierowane są na dostosowanie kompetencji do potrzeb i oczekiwań pracodawców i rynku pracy w obszarze ochrony zdrowia, a także wypełnienie luk w umiejętnościach oraz nabycia kompetencji pozwalających na przekwalifikowanie i rozpoczęcie pracy w obszarze zawodów związanych z ochroną zdrowia. Projekt wpisuje się w obszary rozwoju Uczelni określone w Strategii Uczelni Łazarskiego na lata 2021-2025, szczególnie w zakresie odpowiedzi na potrzeby rynkowe dotyczące oferty edukacyjnej oraz realizacji misji Uczelni związanej z praktycznym wymiarem kształcenia. Realizacja projektu przyczyni się do wzmocnienia potencjału Uczelni w realizacji celów związanych z rozwijaniem i propagowaniem idei uczenia się przez całe życie. Cel projektu zostanie osiągnięty poprzez realizację jego form wsparcia, tj. kursów stanowiących krótkie formy kształcenia w obszarze zarządzania, zarządzania jakością oraz nowych zawodów w sektorze ochrony zdrowia.

Główne zadania projektu:

  • Zad. 1 – opracowanie we współpracy z Partnerem programów kursów dla obszaru ochrony zdrowia oraz podręczników ugruntowujących przekazywaną wiedzę;
  • Zad. 2 – koordynacja merytoryczna i ewaluacja wsparcia w ramach projektu;
  • Zad. 3 -  podniesienie kompetencji uczestników projektu w ramach realizacji form wsparcia projektu w obszarze: zarządzania w ochronie zdrowia;
  • Zad. 4 – podniesienie kompetencji uczestników projektu w ramach realizacji form wsparcia projektu w obszarze: zarządzania projektami i kapitałem ludzkim w ochronie zdrowia;
  • Zad. 5 – podniesienie kompetencji uczestników projektu w ramach realizacji form wsparcia projektu w obszarze: nowych zawodów w ochronie zdrowia;
  • Zad. 6 – podniesienie kompetencji uczestników projektu w ramach realizacji form wsparcia projektu w obszarze: zarządzania jakością w ochronie zdrowia.

W efekcie zaplanowanych działań zrealizowany zostanie główny rezultat projektu, tj. nabycie przez 744 osoby dorosłe (383 K i 361 M) uczestniczące w kształceniu na poziomie wyższym, kompetencji lub kwalifikacji dzięki wsparciu EFS+.

Główne produkty Projektu:

  1. Opracowanie 9 programów kursów dla obszaru ochrony zdrowia (z zakresu zarządzania i nowych zawodów w sektorze ochrony zdrowia), które zostaną zaopiniowane przez Partnera Projektu pod kątem zgodności z oczekiwaniami pracodawców;
  2. Opracowanie 5 podręczników do pracy własnej i ugruntowania wiedzy kursantów po zakończeniu projektu, spełniające standardy dostępności, umożliwiające samokształcenie. Do opracowania merytorycznego programów oraz podręczników zostaną zaangażowani eksperci/praktycy z danej dziedziny, co pozwoli na dostarczenie kursantom aktualnych i praktycznych informacji;
  3. Realizacja 5 edycji kursu „Menadżer opieki zdrowotnej” dla łącznie 75 osób. Potrzeba kształcenia kompetencji Menadżerów opieki zdrowotnej wynika z ciągłego rozwoju nowoczesnej i innowacyjnej gospodarki, priorytetowej pozycji stanowiska w opiece zdrowotnej;
  4. Realizacja 9 edycji kursu „Koordynator POZ (Podstawowa Opieka Zdrowotna)” dla łącznie 135 osób. Potrzeba szkoleń dla nowego zawodu w ochronie zdrowia - Koordynatora POZ wynika wprost z wymogów Ministerstwa Zdrowia i Narodowego Funduszu Zdrowia nakładanych na świadczeniodawców opieki zdrowotnej realizujących umowy w rodzaju Podstawowa Opieka Zdrowotna w zakresie opieki koordynowanej;
  5. Realizacja 6 edycji kursu „Koordynator projektów medycznych w opiece otwartej” dla łącznie 90 osób. Uczestnik kursu nabędzie m.in. wiedzę z zakresu merytorycznego przygotowania, wdrożenia i monitorowania realizacji projektów medycznych, kompetencje dotyczące prawnych uwarunkowań w systemie ochrony zdrowia, wykorzystaniu nowych technologii i narzędzi do realizacji projektów;
  6. Realizacja 9 edycji kursu „Zarządzanie kapitałem ludzkim w opiece otwartej” dla łącznie 135 osób. Kurs pozwoli na nabycie kompetencji i wiedzy m.in. z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim w warunkach kryzysu i zmiany, przywództwa organizacyjnego, zarządzania w środowisku wielokulturowym, zaawansowanej komunikacji menedżerskiej, motywowania przez partycypację i zaangażowanie, zarządzania relacjami i lojalnością, psychologicznego kontekstu organizacji pracy zespołu, prawa pracy;
  7. Realizacja 6 edycji kursu „Terapeuta zajęciowy” dla łącznie 90 osób. W ramach kursu zostanie położony nacisk na kompetencje niezbędne w pracy w opiece otwartej i przygotowania do realizacji usług w środowisku (w ramach procesu deinstytucjonalizacji usług zdrowotnych);
  8. Realizacja 6 edycji kursu „Asystent osoby niesamodzielnej” dla łącznie 90 osób. Kurs będzie obejmował m.in.: wsparcie w czynnościach życia codziennego, medyczne i okołomedyczne aspekty pracy asystenta osoby niesamodzielnej, psychospołeczne aspekty pracy asystenta osoby niesamodzielnej, prawne i etyczne aspekty pracy asystenta osoby niesamodzielnej;
  9. Realizacja 5 edycji kursu „Asystent zdrowienia” dla łącznie 75 osób. Uczestnik kursu będzie przygotowany do wspierania osób z doświadczeniem kryzysu psychicznego, będzie potrafił posługiwać się wiedzą i własnymi doświadczeniami z zakresu zdrowia psychicznego i procesu zdrowienia;
  10. Realizacja 10 edycji kursu „Zarządzanie jakością obsługi pacjenta” dla łącznie 120 osób. Kurs będzie skoncentrowany na rozwijaniu kompetencji miękkich kluczowych dla zapewnienia kompleksowej i zindywidualizowanej opieki pacjentom oraz tworzenia zdrowego i efektywnego środowiska pracy w sektorze ochrony zdrowia;
  11. Realizacja 10 edycji kursu „Zarządzanie jakością w podmiocie leczniczym” dla łącznie 120 osób. Kursant posiądzie umiejętności m.in. w zakresie przygotowania placówki do procesu autoryzacji i akredytacji oraz jej utrzymania, prowadzenia dokumentacji zw. z procesami jakościowymi (polityki, procedury, standardy).

Dodatkowe informacje:

Uprzejmie informujemy o możliwości zgłaszania do Instytucji Zarządzającej (Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej) lub Instytucji Pośredniczącej (Narodowe Centrum Badań i Rozwoju) podejrzenia o niezgodności Projektu lub działań Beneficjenta z Konwencją o prawach osób niepełnosprawnych sporządzoną w Nowym Jorku dnia 13 grudnia 2006 r. (Dz. U. z 2012 r. poz. 1169, z późn. zm.), zwanej dalej „KPON”. Sygnały, zgłoszenia lub skargi dotyczące wystąpienia niezgodności projektów FERS z postanowieniami KPON mogą przekazywać osoby fizyczne (uczestnicy projektów lub ich pełnomocnicy i przedstawiciele), instytucje uczestniczące we wdrażaniu funduszy Unii Europejskiej, strona społeczna (stowarzyszenia, fundacje), za pomocą (w każdym poniższym przypadku uznaje się zgłoszenie za przekazane w formie pisemnej):

  1. poczty tradycyjnej - w formie listownej na adres ministerstwa: Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej, ul. Wspólna 2/4, 00-926 Warszawa lub adres Instytucji Pośredniczącej: Narodowe Centrum Badań i Rozwoju, Ul. Chmielna 69, 00-801 Warszawa,
  2. skrzynki nadawczej e-puap Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej lub Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
    Przestrzeganie zasad równościowych odbywa się na wszystkich etapach wdrażania projektu, w tym w szczególności w odniesieniu do uczestników projektów. Informujemy o możliwości zapoznania się z materiałami dotyczącymi przestrzegania zasad horyzontalnych, w tym m.in. zasady równości szans płci, obowiązujących w projektach współfinansowanych w ramach perspektywy finansowej UE na lata 2021- 2027 dostępnymi na stronie internetowej Przestrzeganie zasad równościowych - Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej (rozwojspoleczny.gov.pl).

Harmonogram udzielania wsparcia w projekcie:

- na chwilę obecną nie zaplanowano terminów realizacji form wsparcia uczestników projektu; szczegółowy harmonogram udzielania wsparcia w projekcie zostanie upubliczniony co najmniej na 7 dni kalendarzowych przed rozpoczęciem udzielania wsparcia.

Informacje z bieżącej realizacji projektu (chronologicznie):

  • Aktualnie prowadzone są prace mające na celu uruchomienie procesu rekrutacji uczestników. Działania te obejmują opracowanie szczegółowych zasad naboru, przygotowanie odpowiednich materiałów informacyjnych oraz ustalenie harmonogramu rekrutacji. Równocześnie zespół skupia się na pozyskaniu ekspertów odpowiedzialnych za przygotowanie programów kursów, którzy zapewnią najwyższą jakość merytoryczną oraz dostosowanie programów do potrzeb uczestników.


Dodatkowe informacje o projekcie można uzyskać w Dziale Projektów Strukturalnych Uczelni Łazarskiego:

Adres: ul. Świeradowska 43, 02-662 Warszawa, pok. 307
e-mail: projekty@lazarski.edu.pl
Telefon: (+48)225435411


#FunduszeUE #FunduszeEuropejskie