<p>Overbooking to zgodna z prawem praktyka stosowana przez część linii lotniczych. Zgodnie z nią sprzedawanych jest więcej biletów na dany lot niż miejsc w samolocie. W takiej sytuacji może się zdarzyć, że część pasażerów nie zostanie wpuszczona na pokład. W takiej sytuacji:</p><ul><li>przewoźnik powinien jak najszybciej zapewnić pasażerowi alternatywne źródło transportu,</li><li>pasażerowi przysługuje odszkodowanie w wysokości zależnej od długości planowanej trasy podróży,</li><li>pasażer ma również prawo do opieki (zarówno w przypadku overbookingu, jak i opóźnienia lotu): posiłków i napojów, możliwość wykonania dwóch rozmów telefonicznych lub wysłania e-maila bądź faksu, a także zakwaterowania przy dłuższym czasie oczekiwania na kolejny lot.</li></ul><p><br />Cała wypowiedź oraz artykuł dostępne są <a href="http://www.biznes.newseria.pl/news/nawet_600_euro,p1779763121" target="_blank">TUTAJ</a>.</p><p><br />Prof. nadzw. dr hab. Anna Konert - prodziekan ds. rozwoju naukowego i współpracy międzynarodowej Wydziału Prawa i Administracji Uczelni Łazarskiego, wiceprezes <a href="http://pkl.org.pl/" target="_blank">Polskiego Klubu Lotniczego </a>oraz opiekun <a href="http://www.lazarski.pl/pl/uczelnia/struktura/organizacje-studenckie/Kol…; target="_blank">Międzywydziałowego Koła Naukowego Prawa Lotniczego "Avion"</a> na Uczelni Łazarskiego.</p>
Prof. nadzw. dr hab. Anna Konert dla Newseria Biznes
7.12.2015 prof. nadzw. dr hab Anna Konert udzieliła wypowiedzi na temat praw pasażerów nie wpuszczonych do samolotu z powodu braku miejsc.