Ekspert zwrócił m.in uwagę na coraz ważniejszą rolę marketingu partnerskiego oraz nawiązywania bliskich relacji na linii marka-klient. Popularność marketingu afiliacyjnego rośnie i staje się on istotnym elementem w budowaniu strategii marketingowej.
Dr Michał Pienias podkreślił także, że w e-commerce nie należy pomijać trendów demograficznych:
“W Polsce przybywa osób starszych i - jak wynika z różnych badań - nawet 86% seniorów codziennie korzysta z internetu, z czego 65% co najmniej raz w miesiącu dokonuje zakupów przez internet. Dla rynku e-commerce oznacza to, że reklamy, np. w mediach społecznościowych, nie mogą być dostosowane tylko do ludzi młodych i osób aktywnych zawodowo, ponieważ starzenie się społeczeństw jest procesem nieuchronnym. Pandemia pokazała, że nastąpiła większa aktywność osób starszych w obszarze e-commerce, więc należałoby utrzymać ten trend.”
Czy branżę e-commerce czeka recesja? Dr Michał Pienias - ekspert Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uczelni Łazarskiego wypowiedział się na temat obecnej sytuacji w e-handlu na łamach "Rzeczpospolitej".