Regulamin konkursu na esej dotyczący inwestycji finansowych, finansów ogólnych i/lub relacji między rynkiem finansowym a otaczającym środowiskiem (np. ekonomia, prawo)

§ 1 

[POSTANOWIENIA OGÓLNE] 

  1. Organizatorem konkursu na esej dotyczący inwestycji finansowych, finansów ogólnych i/lub relacji między rynkiem finansowym a otaczającym środowiskiem (np. ekonomia, prawo), zwanym dalej: „Konkursem” oraz fundatorem nagród, w Konkursie jest Uczelnia Łazarskiego z siedzibą w Warszawie ul. Świeradowska 43, zwaną dalej: „Organizatorem”.
  2. Celem Konkursu jest wyłonienie spośród studentów Organizatora trzech osób (Laureatów Konkursu), które zostaną zaproszone do udziału w Konferencji „Quinnipiac University GAME Forum XIV”, dalej Konferencja, która odbędzie się w Nowym Yorku w dniach 3-4 kwietnia 2025 roku. Uczestnictwo w Konferencji jest bezpłatne.
  3. Konkurs trwa od dnia 10 lutego 2025 r. do 24 lutego 2025 r., zwanym dalej: „Okresem Trwania Konkursu”.  

 

§ 2 

[UCZESTNICY KONKURSU] 

W Konkursie mogą brać udział studenci/studentki Uczelni Łazarskiego, pełnoletni, posiadający pełną zdolność do czynności prawnych oraz posługujący się językiem angielskim, dalej zwanymi „Uczestnikami”) oraz mają możliwość wzięcia udziału w Konferencji w terminach podanych w § 1 ust. 2 oraz złożą oświadczenia, o których mowa w § 5 niniejszego Regulaminu. 

 

§ 3 

[WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE]

  1. Udział w Konkursie jest całkowicie dobrowolny oraz darmowy. 
  2. Aby wziąć udział w Konkursie, Uczestnik powinien: 

    a) zarejestrować się w Okresie Trwania Konkursu poprzez link podany na stronie internetowej Uczelni Łazarskiego wypełniając formularz zgłoszeniowy, zwanym dalej: „Formularzem”, w którym należy podać: imię, nazwisko, dane kontaktowe (adres e-mail oraz numer telefonu), kierunek studiów, nr albumu, a także zaakceptować postanowienia niniejszego Regulaminu i zasad dotyczących przetwarzania danych osobowych zawartych w § 9 oraz złożyć oświadczenia, zgodnie z § 4 Regulaminu (zgodnie z formułą zawartą w Formularzu); 

    b) złożyć indywidualną Pracę konkursową w postaci eseju w języku angielskim, dalej Praca konkursową, na temat inwestycji finansowych, finansów ogólnych i/lub relacji między rynkiem finansowym a otaczającym środowiskiem (np. ekonomia, prawo), zgodnie z następującymi wymaganiami: 

1) Praca Konkursowa powinna zostać przygotowana zgodnie ze standardami czasopism naukowych określonymi przez „Myśl Ekonomiczną i Polityczną”, która jest recenzowanym kwartalnikiem Wydziału Ekonomii i Zarządzania Uczelni Łazarskiego. Standardy i dostępne są na stronie: https://mysl.lazarski.pl/mysl/przesylanie-tekstow  

2) Praca Konkursowa nie powinna być krótsza niż 10 stron i sformatowana zgodnie ze standardami czasopisma „Myśl Ekonomiczna i Polityczna”, 

c) przesłać Pracę Konkursową w terminie do dnia 24 lutego 2025 r. poprzez formularz wskazany w § 6 ust. 2 Regulaminu. 

  1. Uczestnik podlega dyskwalifikacji i wykluczeniu z udziału w Konkursie w przypadku, jeżeli swoim działaniem narusza postanowienia Regulaminu, dobre obyczaje lub zasady współżycia społecznego, dobre imię Uczelni Łazarskiego i/lub korzysta z narzędzi opartych o mechanizmy sztucznej inteligencji (AI) na jakimkolwiek etapie. W takich przypadkach Uczestnik traci również prawo do nagrody. 

 

§ 4 

[NAGRODY] 

 

  1. Nagrodą w Konkursie jest: 

    a) zaproszenie zwycięzcy Konkursu do udziału w Konferencji wymienionej w § 1 ust. 2 Regulaminu (uczestnictwo w Konferencji jest bezpłatne); 

    b) pokrycie przez Organizatora Konkursu kosztów biletów lotniczych do Nowego Yorku, tam i z powrotem, w klasie ekonomicznej oraz kosztów zakwaterowania (w miejscu wybranym przez Organizatora) w okresie trwania Konferencji tj. w dniach 2-5 kwietnia 2025 r. (przylot do Nowego Jorku planowany jest na 2 kwietnia 2025 r., a wylot na 5 kwietnia 2025 r.), o wartości pieniężnej Nagrody 8.000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych).  

  2. Organizator ufundował dla trzech zwycięzców Konkursu (Laureatów) równorzędne nagrody, opisanie w ust. 1
  3. Laureaci Konkursu nie mają prawa do wymiany Nagrody na nagrodę innego rodzaju, ani żądania wypłacenia ekwiwalentu pieniężnego tytułem Nagrody.
  4. Laureaci Konkursu nie mają prawa do przeniesienia prawa do Nagrody na osoby trzecie.
  5. Nagrody zostaną wydane Uczestnikom zgodnie z postanowieniami ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
  6. W przypadku, jeżeli zgodnie z przepisami prawa podatkowego zwycięzca Nagrody będzie zobowiązany do zapłaty zryczałtowanego podatku dochodowego od Nagrody otrzymanej w Konkursie (art. 21 ust 1 pkt. 68 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych) Organizator ufunduje dodatkową nagrodę pieniężną odpowiadającą 11,11% wartości nagrody rzeczowej (dalej: „Nagroda Pieniężna”). Kwota Nagrody Pieniężnej nie zostanie wypłacona zwycięzcy, ale zostanie przez Organizatora potrącona i przeznaczona, zgodnie z przepisami prawa podatkowego, na pokrycie 10-procentowego, zryczałtowanego podatku od Nagrody otrzymanej w Konkursie.
  7. W przypadku, rezygnacji Laureata z Nagrody lub niemożności uczestniczenia w Konferencji z udokumentowanych przyczyn niezależnych od Laureata, Nagroda zostanie przyznana kolejnej osobie z listy rezerwowej, o której mowa w § 6 ust. 5. Jeżeli rezygnacja Laureata z Nagrody nastąpi w terminie uniemożliwiającym przekazanie jej Uczestnikowi, Organizator jest uprawiony do obciążenia Laureata poniesionymi kosztami rezerwacji wyjazdu. 

 

§ 5  

[OBOWIĄZKI UCZESTNIKÓW] 

 

  1. Uczestnik Konkursu zobowiązany jest do złożenia następujących oświadczeń zamieszczonych w Formularzu:

    a) Oświadczenia, że ma możliwość wzięcia udziału w Konferencji w terminach podanych w § 1 ust. 2; 

    b) Oświadczenia, że ma możliwość poniesienia kosztów związanych z wyjazdem, niepokrywanych przez Nagrodę, takich jak: koszt wizy i inne koszty administracyjne związane z wyjazdem, koszty pobytu i wyżywienia, koszty ubezpieczenia zdrowotnego; 

    c) Oświadczenie o samodzielności Pracy Konkursowej i korzystaniu z narzędzi opartych o mechanizmy sztucznej inteligencji. 

  2. Uczestnik Konkursu deklaruje, że w przypadku otrzymania Nagrody, zobowiązuje się do udokumentowania jego uczestnictwa w Konferencji w postaci osobistej relacji foto, video, w social mediach, zgodnie z instrukcjami otrzymanymi z Działu Marketingu Uczelni Łazarskiego. Zobowiązuje się również, że jego relacje nie będą naruszały dobrych obyczajów oraz praw osób trzecich. 

     

  3. Zgłoszenie na Konkurs oznacza akceptację przez Uczestnika jego warunków opisanych w niniejszym Regulaminie, akceptacje zasad przetwarzania danych osobowych zawartych w § 9 oraz wyrażenie przez autora Pracy Konkursowej zgody na nieodpłatne wykorzystanie nadesłanej Pracy Konkursowej na potrzeby związane z Konkursem oraz na potrzeby działań promocyjnych Konkursu (np. publikacje prasowe, wydawnictwa, media elektroniczne, media społecznościowe). 

     

  4. Uczestnik Konkursu będący jego laureatem,wyraża zgodę na nieodpłatne wykorzystanie przez Organizatora jego wizerunku, utrwalonego w postaci zdjęcia lub filmu, na potrzeby związane z Konkursem i udziałem Laureata w Konferencji oraz na potrzeby działań informacyjnych i promocyjnych Konkursu (np. publikacje prasowe, wydawnictwa, media elektroniczne, media społecznościowe). 

     

  5. Organizator zastrzega sobie prawo zaproponowania, uczestnikom Konkursu, w odrębnej umowie nabycie autorskich praw majątkowych do Osiągnięć konkursowych będących utworami w rozumieniu z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych. 

 

§ 6 

[PRZEBIEG KONKURSU] 

  1. Każdy Uczestnik może wziąć udział w Konkursie tylko jeden raz w Okresie Trwania Konkursu poprzez zgłoszenie w Formularzu.
  2. Pracę Konkursową, należy w terminie do końca dnia 24 lutego 2025 r. włącznie, przesłać poprzez Formularz.
  3. Prace Konkursowe przesłane po terminie opisanym w ust. 2 będą odrzucane.
  4. Formularze zgłoszeniowe oraz Prace Konkursowe zostaną udostępnione członkom Komisji Konkursowej do oceny formalnej i merytorycznej.
  5. Komisja Konkursowa dokona wyboru sześciu najlepszych Prac Konkursowych, przy czym zwycięzcami Konkursu, którym zostanie przyznana Nagroda, zostaną studenci, których Prace Konkursowe uzyskały najwyższą liczbę punktów, a pozostali zostaną wpisani na listę rezerwową, wg kolejności liczby uzyskanych punktów.
  6. Wyniki Konkursu zostaną ogłoszone do dnia 28 lutego 2025 przez dr Napiórkowskiego za pośrednictwem wiadomości e-mail (na adres wskazany w Formularzu) do trzech zwycięskich Uczestników oraz trzech Uczestników, którzy zostaną zapisani na listę rezerwową.
  7. Lista Laureatów (zawierająca imiona i nazwiska oraz kierunek studiów) zostanie opublikowana na stronie internetowej Uczelni Łazarskiego.

 

§ 7  

[KOMISJA KONKURSOWA]  

  1. Ocena Prac Konkursowych przeprowadzana będzie przez członków Komisji Konkursowej, złożonej z 3 nauczycieli akademickich Uczelni Łazarskiego.
  2. Komisja Konkursowa w ramach oceny będzie brała pod uwagę m.in. spełnienie warunków formalnych uczestnictwa w Konkursie oraz spełnienie warunków formalnych Pracy Konkursowej opisanych w Regulaminie.  
  3. Komisja Konkursowa upoważniona jest do podejmowania decyzji w sprawie wykluczenia Uczestników Konkursu w przypadku niespełnienia przez niech warunków formalnych, o których mowa w ust. 2.
  4. Decyzje Komisji Konkursowej są ostateczne i nie podlegają odwołaniu. 

 

§ 8 

[POZOSTAŁE POSTANOWIENIA] 

  1. Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia Konkursu na stronie www tj. 10.02.2025 r.
  2. Organizator zastrzega sobie prawo zmiany Regulaminu w każdym czasie bez podania przyczyny, jeżeli nie będzie miało to wpływu na prawa nabyte przez Uczestników.
  3. W trakcie trwania Konkursu treść Regulaminu Konkursu będzie dostępna do wglądu na stronie internetowej Uczelni Łazarskiego.
  4. Z zastrzeżeniem § 5 ust. 5, Prace Konkursowe nadesłane przez Uczestników w trakcie udziału w Konkursie zostaną usunięte w okresie do 12 miesięcy po zakończeniu Konkursu.
  5. Terminy spotykań informacyjno-organizacyjnych dla Laureatów i studentów z Listy rezerwowej przed wyjazdem na Konferencję, zostaną podane przez Organizatora na stronie internetowej Uczelni Łazarskiego.  
  6. Organizator działając na podstawie uzasadnionego interesu jakim jest prowadzenie dokumentacji organizowanych wydarzeń oraz przekazywanie informacji o nich, informuje, że podczas Konkursu, będą wykonywane, za pośrednictwem wyznaczonej osoby/osób, w jego trakcie, zdjęcia i nagrywany materiał filmowy. Każdy z Uczestników, biorąc udział w Konkursie akceptuje, że jego wizerunek umieszczony na fotografiach, na materiale filmowym może zostać rozpowszechniony na stronach internetowych należących do Organizatora oraz na fanpage Organizatora na portalu społecznościowym Facebook, YouTube, Instagram oraz LinkedIn. Osoby, które nie wyrażają zgody na utrwalenie ich wizerunku proszone są o zgłoszenie tego faktu bezpośrednio Organizatorowi. Dalsze uczestniczenie w Konkursie bez powyższego zgłoszenia, Organizator traktuje jako wyraźne działanie potwierdzające zezwolenia na przetwarzanie wizerunku w w/w celu. 

 

§9  

[PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH] 

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest Organizator.
  2. Administrator powołał Inspektora Ochrony Danych, z którym można się skontaktować pod adresem iod@lazarski.edu.pl.
  3. Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia Konkursu, przyjęcia zgłoszenia, wyłonienia i ogłoszenia zwycięzców, kontaktu z Uczestnikami, przyznawania i odbioru nagród na podstawie art. 6 ust.1 lit. f RODO, prawnie uzasadnionego interesu jakim jest prawidłowe przeprowadzenie Konkursu oraz dbałość o rozwój zawodowych studentów Uczelni Łazarskiego.
  4. Twoje dane osobowe mogą być przetwarzane w celu realizacji ciążących na Administratorze obowiązków prawnych wynikających z przepisów prawa podatkowego i związanych z nagrodą uzyskaną w Konkursie do czasu przedawnienia należności/zobowiązań podatkowych na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
  5. Twoje dane osobowe nie będą poddawane zautomatyzowanym decyzjom, w tym nie będą poddawane profilowaniu.
  6. Twoje dane osobowe będą przechowywane przez Administratora do zakończenia realizacji Konkursu lub do momentu przedawnienia roszczeń zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa polskiego.
  7. Odbiorcami Twoich danych osobowych będą podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa. Dane osobowe mogą zostać przekazane przez nas podmiotom, które obsługują systemy teleinformatyczne Administratora oraz udostępniające narzędzia teleinformatyczne lub świadczące dla Administratora usługi pocztowe, hostingu czy chmurowe. Dane będą przekazywane członkom Komisji Konkursowej.
  8. Posiadasz prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, prawo do ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania.
  9. Posiadasz prawo wniesienia w dowolnym momencie sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych osobowych.
  10. Posiadasz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
  11. Podanie danych osobowych jest niezbędne do przeprowadzenia Konkursu, ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości rejestracji i uczestnictwa w Konkursie jako Uczestnik.
  12. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej, o ile nie będą tego wymagały prawne obowiązki Administratora.