W tej sprawie na łamach „Dziennika Gazety Prawnej” wypowiedziała się dr hab. Małgorzata Sieradzka, prof. UŁa, Kierownik Katedry Prawa Gospodarczego Publicznego Uczelni Łazarskiego, która podkreśliła, że przepisy o nieuczciwej konkurencji mają przede wszystkim na celu ochronę rynku i konsumentów.
Jak zaznaczyła: „Wypowiedź może się mieścić w ramach swobody wyrażania opinii. (...) Ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji sprawdza, czy działanie przedsiębiorcy wpływa negatywnie na rynek i konsumentów, a nie każde działanie przedsiębiorcy jest nieuczciwe.”
Komentarz naszej ekspertki wpisuje się w szerszą dyskusję na temat odpowiedniego kwalifikowania działań organizacji, które operują na granicy działalności społecznej i komercyjnej.
Więcej szczegółów, kliknij, aby przeczytać pełny artykuł dostępny jest pod poniższym linkiem.