Tempo życia sprawia, że klienci oczekują, żeby proces dokonywania zakupów był jak najprostszy a czas dostawy zamówionych produktów jak najkrótszy.
<em>"Warto wspomnieć, iż klient oczekuje nie tylko informacji merytorycznych na temat samego produktu, ale również zdjęć, filmików udostępnianych przez sklep oraz wykorzystania tzw.<strong> <strong>rozszerzonej rzeczywistości</strong></strong>, dzięki której klient ma możliwości testowania produktów w domu przed podjęciem decyzji zakupowej. Konsumenci oczekują wręcz perfekcyjnego doświadczenia zakupowego i perfekcyjnej obsługi"</em> -podkreśla dr Michał Pienias, adiunkt w Katedrze Zarządzania i Marketingu Wydziału Ekonomii i Zarządzania UŁa.
Najważniejsze trendy w e-commerce na 2023r.:
<ul><li>rozwój marketingu afiliacyjnego; </li><li>e–portfeli, które mają kilka opcji – wpłacanie i wypłacanie środków, transakcje pomiędzy poszczególnymi e–portfelami i wreszcie synchronizacja z kartami płatniczymi;</li><li>zwrócenie uwagi na trendy demograficzne - w Polsce przybywa osób starszych, przez co jak wynika z różnych badań, nawet 86% seniorów codziennie korzysta z internetu. Z czego 65% z nich przynajmniej raz w miesiącu dokonuje zakupów online;</li><li>większa obecność sklepów na platformach marketplace. Jest to przestrzeń, w której można zwiększyć zasięg swojej oferty produktowej oraz zbudować długoterminowe relacje z klientami.</li></ul>
Więcej na temat trendów e-commerce <link https://www.rzetelnyregulamin.pl/pl/a/trendy-w-e-commerce-na-rok-2023-c…;
Wartość rynku e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie. W obszarze B2C wynosi 100 mld zł, a w przypadku rynku B2B 647 mld złotych.