Usłyszeliśmy prezentacje o pożarze w internetowej firmie OVH Cloud (dostawcy usług hostingowych w Internecie), który uszkodził infrastrukturę firmy oraz o natychmiastowej reakcji zespołu zarządzania kryzysowego firmy, który pomógł przywrócić przerwane (na krótko) usługi internetowe tak istotne w obecnych czasach.
Wyciągnęliśmy lekcję z historii podupadającej przez lata firmy Kodak, zajmującej się fotografią (analogową), która nie potrafiła dostosować się do zmieniającej się technologii i przegapiła okazję do wykorzystania potencjału technologii cyfrowej.
Słyszeliśmy historię sieci kin Multikino mocno dotkniętej przez pandemię Covid-19 i kryzysem oglądalności spowodowanym blokadą wydarzeń publicznych, ale dzięki innowacyjnym rekomendacjom dostrzegliśmy promyk nadziei dla branży kinowej w niedalekiej przyszłości.
Wysłuchaliśmy prezentacji o konglomeracie marek luksusowych LVMH, który mimo światowego kryzysu pandemicznego wydawał się być niedotknięty przez komplikacje wywołane przez pandemię Covid-19. Ich luksusowe marki, choć bez wątpienia nieco ucierpiały, wydawały się całkiem skutecznie przetrwać burzę. Ta prezentacja zdobyła trzecią nagrodę w konkursie.
Została nam przedstawiona prezentacja o sieci restauracji Gessler, również pogrążonej w kryzysie wywołanym spadkiem wizyt w restauracjach w czasach Covid-19, ale gotowej na powrót w wielkim stylu, dzięki zaprezentowanym innowacyjnym metodom dostaw i konsumpcji. Prezentacja ta otrzymała drugą nagrodę.
Usłyszeliśmy także opowieść—przestrogę o niesławnym projekcie firmy CD Project, Cyberpunk 2077, przyczyny gniewu wielu niezadowolonych graczy wideo. Prezentacja przedstawiona jako historyczny zarys działalności firmy z branży gier wideo od szczytu sukcesu (seria Wiedźmin) do niemalże upadku w niesławie (Cyberpunk 2077), została wybrana jako zwycięskie studium przypadku w 2021 r. i w opinii jury najlepiej zilustrowała przypadek ryzykownych i pospiesznych decyzji w firmie. Zwycięską drużynę stworzyli: Mikalai Tsarou, Anna Hyrchak oraz Bartosz Bojarski.
Studia przypadków były prezentowane online i, pomimo tego ograniczenia, zdołały utrzymać nasze zainteresowanie oraz były bardzo pouczające. Z niecierpliwością czekamy na kolejną edycję Business Case Study w przyszłym roku!
21 maja 2021 r. społeczność Uczelni Łazarskiego była świadkiem Wielkiego Finału Business Case Study 2021 w edycji online. Podczas prawie dwugodzinnej sesji zaprezentowano nam sześć przypadków ze wszystkich dziedzin życia biznesowego. Studenci w swoich zespołach przedstawiali problemy biznesowe i prezentowali rozwiązania wdrożone przez firmy oraz takie, jak oni sami chcieliby, aby były wdrażane.