<p class="text-left">Według raportu Pracuj.pl „Pensja, zadania, szef” blisko 93 % specjalistów dogaduje się ze swoim szefem, a aż 80 % otrzymuje wsparcie od swojego przełożonego. Dobre relacje trzeba jednak w odpowiedni sposób pielęgnować. <br /><br /><strong>Zarządzanie… szefem - co to takiego?</strong><br />Koncepcja zarządzania szefem pojawiła się już w latach 80. Psychologowie John Gabarro i John Kotter zwrócili uwagę na złożoność relacji między szefem a podwładnym. Udowodnili, że nie tylko szef może wpływać na swoich pracowników, ale również pracownicy wpływają na szefa. Oto kilka aspektów, o które warto zadbać:<br /><br /><strong>1. Staraj się rozwiązywać problemy… sam</strong><br />Nie oznacza to, że nie możesz pytać czy prosić o wsparcie. Niektóre problemy warto jednak rozwiązywać samemu, ponieważ wchodzą w zakres Twoich obowiązków. Przełożeni bardzo często w ofertach pracy - w sekcji „wymagania” - wpisują: „samodzielność w działaniu”. Oznacza to, że chcą mieć w swoim zespole osoby zaradne i nastawione na cel. <br /><br /><strong>2. Przyznawaj się do błędów</strong><br />„Nie mylą się tylko ci, którzy nic nie robią” - pamiętaj, że błędy i wpadki zdarzają się każdemu. Należy jednak brać za nie odpowiedzialność i starać się szybko je naprawić.<br /><br /><strong>3. Zadbaj o komunikację</strong><br />Sprawna komunikacja ma kluczowe znaczenie dla funkcjonowania firmy. Warto dopasować jej sposób do preferencji przełożonego. Czasami bywa to korespondencja e-mailowa, przez komunikator lub spotkania w cztery oczy - możliwości jest wiele.<br /><br /><strong>4. Wywiązuj się ze swoich obowiązków</strong><br />Jeśli chcesz być postrzegany przez szefa jako profesjonalista czy osoba godna zaufania - musisz wywiązywać się z powierzonych zadań. Coś, co z Twojego punktu widzenia może wydawać się nieistotnym i nudnym zadaniem, dla przełożonego jest niezwykle ważne, gdyż np. usprawnia pracę.</p>
<p class="text-left"><br /><link https://porady.pracuj.pl/>Więcej porad znajdziesz na stronie internetowej.</link><br /><br /><br /></p>
4 kroki do lepszego zarządzania… szefem
