czwartek 8 grudnia br. o godz. 16:00
w sali konferencyjnej Centrum Przedsiębiorczości Smolna
Spotkanie poprowadzi Pani Magda Witan, ekspert Europejskiego Centrum Konsumenckiego.
Zagadnienia poruszane podczas wykładu:
<br />1. Zakupy świąteczne w UE w sklepie stacjonarnym i online – podstawowe pojęcia<br />2. Zakupy online
<ul><li>Jak sprawdzić wiarygodność przedsiębiorcy?</li><li>Jakie obowiązki informacyjne ciążą na przedsiębiorcy?</li><li>Kiedy można zwrócić towar bez przyczyny?</li><li>Gdy prezent nie zostanie dostarczony przed świętami …</li><li>Kto odpowiada gdy towar zostanie uszkodzony podczas transportu?</li></ul>
3. Zepsuty prezent? Jak skutecznie złożyć reklamację?
<ul><li>Jak reklamować towar u sprzedawcy?</li><li>Jak reklamować towar u gwaranta?</li><li>Rękojmia a gwarancja. Wady i zalety.</li><li>Ważne terminy</li></ul>
4. Do kogo można zwrócić się o pomoc? Czym zajmuje się ECK? <br />
Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc udział w spotkaniu wymaga wcześniejszej rejestracji pod adresem: wyklady_europejskie@um.warszawa.pl
Punkt Informacji Europejskiej Europe Direct – Warszawa, prowadzony przez Biuro Funduszy Europejskich i Polityki Rozwoju Urzędu m.st. Warszawy oraz Europejskie Centrum Konsumenckie zapraszają na Europejski Wykład Otwarty zatytułowany „Zrób sobie prezent na święta – poznaj prawa konsumenta”. Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce należy do ECC-Net, sieci centrów, które informują konsumentów o ich prawach w Unii Europejskiej, bezpłatnie udzielają porad i pomocy w polubownym rozwiązywaniu sporów ponadgranicznych. Konsumenci mogą zgłaszać do ECK swoje skargi na przedsiębiorców związane z zakupami w innych krajach UE, Norwegii i Islandii oraz podróżami po Europie.